Zwrot podatku

Jeżeli pracowałeś legalnie w Holandii, masz prawo ubiegać się o zwrot podatku. Jest to kwota, którą nadpłaciłeś w formie podatku dochodowego, a która była pobierana od wartości Twojej pensji. Dla wielu osób zwrot podatku z Holandii wydaje się zbyt skomplikowanym procesem, w który nie warto się angażować. Jednak w naszej opinii jest to błędne twierdzenie, ponieważ taki zwrot może wynieść nawet kilkaset euro. To kwota, która z całą pewnością Ci się przyda i o którą warto powalczyć. Nasza firma pomoże Ci w tym zadaniu. Od wielu lat świadczymy pomoc w zakresie przygotowywania i rozliczania deklaracji podatkowych zgodnie z przepisami zagranicznych organów podatkowych. Współpracując z nami, nie musisz się martwić o poprawność wypełnionych dokumentów. Wszystkie wypełnimy za Ciebie i dostarczymy do właściwego urzędu skarbowego znajdującego się na terenie Holandii. Dzięki naszej wiedzy oraz doświadczeniu uzyskamy dla Ciebie maksymalny zwrot podatku z Holandii w wyjątkowo krótkim czasie. To usługa na najwyższym poziomie, z której z pewnością będziesz zadowolony. Nie czekaj i już dziś skontaktuj się z naszą firmą. Jesteśmy zawsze do Twojej dyspozycji i zapewniamy profesjonalne doradztwo.

Rok podatkowy w Holandii, to rok kalendarzowy. Zeznanie podatkowe w Holandii można składać do 5 lat wstecz.

Warunkiem rozliczenia dochodów w Holandii jest posiadanie dokumentów podatkowych
JAAROPGAAF, lub SOLARISSPECIFICATIE. 

Do poprawnego opracowania deklaracji podatkowej niezbędne są dokumenty podatkowe ze wszystkich miejsc pracy.

Kwota zwrotu nadpłaty podatku uzależniona jest od dochodów holenderskich i od wielkości zaliczki pobranego podatku. W niektórych przypadkach uzależniona jest również od wysokości dochodów uzyskanych z innych źródeł niż praca w Holandii, np. z Polski.

Wzorem lat poprzednich holenderski Urząd Skarbowy deklaruje się wydać decyzję do pierwszego lipca 2012 roku za rozliczenie dochodów z 2011, ale tylko wtedy gdy deklaracja  wpłynie do urzędu (Belastingdienst ) przed 1 kwietnia 2012 roku.

Patrz AKTUALNOŚCI

TO WARTO WIEDZIEĆ

1. Zameldowanie w Holandii na okres pracy tymczasowej nie jest konieczne, ale jeżeli będziemy tam zameldowani, to ważne jest aby wraz z końcem pracy wymeldować się. Ma to znaczący wpływ na formę i czas rozliczenia, oraz  zwrot podatku.

2. Jeśli konieczne jest  posiadanie w Holandii konta,  to przed  powrotem do Polski należy je zamknąć . Ponieważ trzeba zrobić to osobiście, a po powrocie do Polski formalność ta będzie dość kłopotliwa.

HOLANDIA – zasiłek rodzinny(Kinderbijslag)

1. Wnioski o zasiłek rodzinny w Holandii rozpatrywane są przez SVB (Sozial Verzekeringsbank / Bank Ubezpieczeń Społecznych).

2. Kinderbijslag można pobierać na dzieci w wieku: od 0 do 18 r.ż.

3. Wysokość Kinderbijslag uzależniona od wieku dziecka:

a)      od 0 do 5 r.ż.- 191,65 €  /kwartał,

b)      od 6 do 11 r.ż. – 232,71 € /kwartał,

c)      od 12 do 17 r.ż. – 273, 78€ */kwartał.

*SVB nie planuje zmian kwoty zasiłku w 2013 r.; podobno od 2014r. ma obowiązywać jedna (ta najniższa) kwota na dziecko.

4. Zasiłek jest wypłacany kwartalnie – rok podzielony na  kwartały wg wykazu:

a)      I – rozpoczyna się w styczniu (05.01),

b)      II – kwietniu (05.04),

c)      III – lipcu (05.07),

d)      IV – październiku (05.10).

*pierwsza wypłata należy się za kwartał następujący po miesiącu, w którym urodziło się dziecko (wypłacany po upływie kwartału) np.

– dziecko urodzone na początku II-go kwartału (np. 1. kwietnia) wypłata w III kwartale,

– dziecko urodzone później w II-im kwartale (np. 12 kwietnia) wypłata dopiero w IV kwartale.

5. Zasiłek jest wypłacany maksymalnie do 12 miesięcy wstecz.

6. Czas oczekiwania na decyzję – od 4 do 9 miesięcy (nawet dłużej, w zależności od stopnia skompletowania dokumentów).

7. Dla dziecka urodzonego w Holandii dokumenty wysyłane są automatycznie – ok 2-4 tygodni po urodzeniu.

8. Warunki starania się o Kinderbijslag:

a) wnioskodawca musi pracować w Holandii min. 3 miesiące,

b) pracodawca musi odprowadzać za pracownika składki na ubezpieczenie społeczne,

c) dziecko (biologiczne, przysposobione lub współmałżonka) musi być zameldowane pod tym samym adresem, co wnioskodawca,

d) osoba pracująca w Holandii musi kwartalnie przekazywać min. 408 € na dziecko w Polsce (np. przelewy na konto opiekuna dziecka – jako dowód należy załączyć potwierdzenia przelewów, różnego rodzaju rachunki, itp).

Zwrot ubezpieczenia – Zorgtoeslag

wysokość ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag uzależniona jest osiąganego przez podatnika dochodu brutto oraz od tego czy w danym roku podatnik miał współmałżonka lub partnera podatkowego.

Za rok 2016 maksymalna kwota dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego Zorgtoeslag w Holandii wynosi 83 EURO miesiąc

 Uwaga! Nasza firma nie podejmuje się rozliczeń za rok 2015